Brudd i forhandlingene mellom TV2 og Telia
Oppdatering 30.mars kl.09.30
Telia med oppdatering til alle TV-kunder:
Telia har fra 1. mars 2025 måtte fjerne TV 2 sine kanaler og strømmetjenester fra Telia Play, da vi ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale. Vi beklager så mye ulempene dette medfører.
Vi har jobbet hardt for å finne en løsning med TV 2, men dessverre er det fortsatt stor avstand. Fra Telias side er det blant annet viktig å sørge for at våre kunder ikke må betale for mer innhold enn de er interessert i, for eksempel når det kommer til sport.
Telia har et godt partnerskap med alle våre over 30 andre innholdsleverandører, og vi ønsker fortsatt å komme til enighet med TV 2 om en avtale som er bra for begge parter samtidig som den sikrer våre kunder valgfrihet.
Oppdatering 13. mars kl. 16.00
Partene har ikke kommet til en enighet pr. dags dato.
Telia sitt ønske er å komme til en enighet med TV 2 om en bærekraftig avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se.
Oppdatering lørdag 1. mars kl. 10:00
Telia må fra og med 1. mars 2025 kl. 10.05 fjerne TV 2s kanaler og strømmetjenester fra Telia Play, fordi de ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale. Telia ønsker å komme til enighet med TV 2 om en avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, men det må være på rimelige vilkår.
Oppdatering lørdag 1. mars
Forhandlingene mellom Telia og TV2 fortsetter på overtid, med ny frist lørdag formiddag.
Sak publisert: fredag 28. februar
TV2 og Telia har vært i forhandlinger en stund, og har så langt ikke kommet til enighet. Fristen for en ny avtale går ut i dag, 28. februar. Det forhandles fortsatt og begge parter håper å komme frem til en avtale så raskt som mulig. Hvor lang tid det tar vet vi dessverre ikke, men du skal fortsatt kunne se TV2 i Telia Box/Telia Play-appen, selv om tv-skjermen skulle gå i svart i morgen.
Gjelder dette bare Telia?
Denne gangen er forhandlingene mellom Telia og TV2, men alle andre TV-leverandører må også gjennom slike forhandlinger med jevne mellomrom. Det er dessverre heller ikke uvanlig at det i perioder ender med svarte skjermer for kundene.
Får vi kompensasjon?
Teila har fått på plass en kompensasjonsordning, der alle TV-kunder får 50 ekstra poeng som de kan bruke i den perioden de mister TV2. Disse vil dukke automatisk opp i valgmenyen din.
Her finner du mer informasjon om valgmenyen din og hvordan den fungerer
Hvordan kan jeg fortsatt se TV2 med Telia Play?
Slik gjør du det:
Først må du opprette ny bruker og eget abonnement på TV2 Play. Det finner du mer informasjon om her.
Logg inn i TV2 Play-appen. Den finner du under «Apper» i Telia Play.
Husk! Så fort partene er enige igjen vil du få tilbake TV2-kanalene. Så ikke glem å stoppe abonnementet ditt hos TV2 Play, slik at du slipper å betale dobbelt opp. Her finner du mer informasjon om hvordan du kan stoppe abonnementet ditt på TV2 Play
Publisert: 28.02.2025