Sund Bredbånd

Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet våre oftest stilte spørsmål. Finner du ikke svar på det du lurer på i listen kan du ringe oss eller sende oss en epost, så hjelper vi deg gjerne.

Bredbånd

Hvilken teknologi kan jeg få bredbånd på?

Radio: Radiobasert bredbånd, fungerer ved at du fester en utendørsantenne og retter den mot en av våre sendere i ditt område.
Fiber: Bredbånd/TV leveres gjennom fiberkabel.

Hva må jeg gjøre for å endre hastigheten på mitt bredbånd?

Du kan enten legge inn bestilling på vår hjemmeside, eller kontakt kundeservice på telefon 40 00 10 26.

Hvor lang bindings-/oppsigelsestid har Sund Bredbånd?

Avtalene våre har oppsigelsestid på inneværende måned + en måned. Våre avtaler har 12 mnd. binding fra oppkobling.

Kan Sund Bredbånd tilby montasje?

Ja, vi kan tilby montasje gjort av våre egne montører, fastpris kr 1500,-
Pris på montasje hos eksterne installasjonsfirma avtales direkte mellom kunde og installasjonsfirma.

Hva gjør jeg med bredbåndsutstyret hvis jeg vil si opp eller skal flytte?

Bredbåndsantennen og tilhørende strømadapter er Sund Bredbånd sin eiendom, og vi ber derfor om at dette blir sendt i retur til oss. Bredbåndsutstyr som ikke blir returnert til oss, vil bli fakturert kunden. Viser til vår standardavtale. Skal du flytte, kan det hende at vi kan omprogrammere utstyret som du har, og dette må bli gjort før utstyret blir demontert. Ta kontakt med kundeservice på tlf. 40 00 10 26.

NB! Dette forutsetter at du skal flytte til et område hvor Sund Bredbånd har bredbåndsdekning.

Må jeg kjøpe ruter gjennom Sund Bredbånd?

Nei, så lenge ruteren kan motta IP automatisk med DHCP, så kan hvilken som helst ruter brukes. Er du usikker, snakk med butikken som selger ruteren for å bekrefte dette.

Vi har kun support på våre egne rutere.

 Hvor finner jeg passordet til trådløsnettet mitt?

Radio: Dette står i velkomstbrevet, har du ikke dette, finner du det på undersiden av ruteren/modemet.

Fiber: Dette står i velkomstbrevet, har du ikke dette, ta kontakt med kundeservice.

 Hvordan bedre hastighet på bredbånd?

Se her for tips som kan bedre hastigheten på ditt bredbåndabonnement.

 Informasjon om angrerett

Ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted har kunden, i henhold til angrerettloven, rett til å gå fra avtaler om leveranse av tjenester ved å gi Sund Bredbånd melding om dette innen 14 dager regnet fra angrerettskjema er mottatt av kunden.
Kunden mottar angrerettskjema sammen med bekreftelse på bestilling. Melding om bruk av angrerett bør av bevismessige hensyn være skriftlig. Ved bruk av angrerett faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort.

Dersom angreretten skal benyttes, sendes ferdig utfylt angrerettskjema til:
Svorka, Svartvassvegen 6, 6650 Surnadal

Epost: post@sundb.no

Dersom kunden avbestiller etter angrefristens utløp for produkter med bindingstid faktureres et bruddgebyr i tråd med våre vilkår.

Mangler du angrerettsskjema?

Du får tilsendt angrerettskjema sammen med bestillingsbekreftelsen. Hvis du ikke finner igjen skjemaet, kan du laste ned et angrerettskjema her.

E-post

Kan jeg få flere e-postkontoer til meg selv eller andre i familien?

Du har opptil 5 e-postadresser inkludert i ditt bredbåndsabonnement. Ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg med dette.

Oppsett av e-post.

Inngående server (IMAP): mail.sundb.no
Utgående server (SMTP): mail.sundb.no (på ditt eget trådløse nettverk)

Brukernavn: din e-postadresse

Kryss av for at serveren krever godkjenning med passord for utgående server (SSL).

TV/Canal Digital

Hvordan oppretter jeg «Min side» hos Canal Digital?

Bruker på «Min side» oppretter du ved å gå inn på Canal Digitals hjemmeside.

Kan jeg bestille andre pakker i tillegg til «Grunnpakken» fra Canal Digital?

Ja, men disse må bestilles direkte hos Canal Digital.
Hvis du logger deg inn på «Min side» hos Canal Digital, finner du oversikt over hvilke kanalpakker som er tilgjengelige i vårt operatør-nett.

Kabelpåvisning og kart

Jeg ønsker kabelpåvisning, hva gjør jeg?

Sund Bredbånd har gratis tjenester for påvisning av kabeltrasé og utlevering av kart.

Leveringstid for kart og kabelpåvisning er inntil 3 virkedager.

Bestill påvisning
post@sundb.no eller ring 40 00 10 26.

Bestill kart
post@sundb.no eller ring 40 00 10 26.